Top
Fabrieksgarantie Fitness

Fabrieksgarantie & service voorwaarden fitness producten

 
Fabrieksgarantie dekking:
De kwaliteitsproducten van Reebok & Christopeit fitness apparatuur zijn ontwikkeld en getest voor fitnesstrainingen binnenshuis, deze fitness apparatuur is niet bedoeld voor commerciële doeleinden.
Reebok & Christopeit fitness producten bieden een garantie van 2 jaar (24 maanden) op de hometrainers, crosstrainers, loopbanden, roeitrainers en fitnessstations.

  • Onder de fabrieksgarantie vallen enkel materiaalfouten en fabricage fouten.
  • De fabrieksgarantie periode van uw apparaat gaat in op de aankoopdatum, wij adviseren u daarom de aankoopbon zorgvuldig te bewaren.
  • De fabrieksgarantie reikt tot het opsturen van eventuele nieuwe originele onderdelen en of omruiling van het product.
 
Omruiling van een product:

  • Omruiling van het product geschiedt alleen na ontvangst van uw ondeugdelijke product bij uw speciaalzaak / leverancier binnen 14 dagen na aankoop van het product (zie zichttermijn)
  • Het product dient in de originele verpakking, gedemonteerd in goede staat te worden aangeleverd, met een kopie van uw factuur en een duidelijke omschrijving van de vraag en of het defect.
  • Indien het product niet meer leverbaar is, zal deze worden omgeruild voor een alternatief gelijkwaardig product.
 
Uitsluitingen fabrieksgarantie:

  • Schade, falen of verlies ten gevolge van normale slijtage, ongelukken, oneigenlijk of onjuist gebruik, verwaarlozing, misbruik, diefstal en/of vervreemding zijn uitgesloten van fabrieksgarantie.
  • Het ontbreken van de aankoopbon of het niet kunnen overleggen van een model/ type nummer is uitgesloten van fabrieksgarantie
  • Schade, falen of verlies ten gevolge van het niet opvolgen van waarschuwingen en aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing zijn uitgesloten van fabrieksgarantie.
  • Schade, falen of verlies ten gevolge van het aansluiten op een niet-geaarde of defecte stroomvoorziening die afwijkt van de Nederlandse standaard, zijn uitgesloten van fabrieksgarantie.
  • De genoemde producten dienen te allen tijde in een schone, droge en stofvrije omgeving te zijn geplaatst. Indien hier niet aan wordt voldaan vervalt de fabrieksgarantie. (dit geldt ook voor garages, tuinhuizen e.d.)
  • fabrieksgarantie wordt gegeven aan de eerste eigenaar van het product, de fabrieksgarantie is niet overdraagbaar, elke volgende eigenaar wordt uitgesloten van fabrieksgarantie.
  • Eventuele batterijen zijn uitgesloten van fabrieksgarantie.
  • De fabrieksgarantie beperkt zich tot het land waar u het product heeft gekocht
 
Transport schade:

  • Geleverde producten moeten worden gecontroleerd op eventuele transportschade, schade aan de verpakking en compleetheid van de geleverde pakketten alvorens men voor ontvangst tekent. Mocht er toch transportschade, schade aan de verpakking en of de geleverde pakketten incompleet zijn dan dient u de schade te beschrijven op de vrachtbrief, de zending te weigeren en het pakket mee terug te geven aan de vervoerder.
  • Bij acceptatie van het beschadigde / incomplete levering, wordt het product uitgesloten van fabrieksgarantie.
  • Bij acceptatie van het beschadigde / incomplete pakket kan uw leverancier en/of het transportbedrijf niet aansprakelijk worden gesteld. De fabrieksgarantie staat hier buiten.
 
Web winkel / kopen op afstand / zichttermijn:

  • Als u een koopovereenkomst sluit bij een webwinkel gelden de regels van koop op afstand, dit is ongeacht of u het product thuis laat bezorgen of zelf afhaalt bij een afhaalpunt of een winkel.
  • Bij kopen op afstand heeft u een wettelijke bedenktijd (zichttermijn) van 10 dagen (wettelijk 7 werkdagen) na ontvangst van het product.
  • U dient het bedrijf waar u het desbetreffende product gekocht heeft, binnen de zichttermijn, te informeren dat u het product wilt retourneren.
  • De transportkosten voor een retourzending zijn te allen tijde voor eigen rekening.
  • Het product dient compleet, in goede staat en in de originele verpakking geretourneerd te worden. Mocht dit niet het geval zijn dan kan het product niet aan de consument worden gecrediteerd.
 
Bij vragen en/of defecten:

  • Heeft u vragen over het product of over de montage?
  • Heeft u problemen met de bediening van het product?
  • Wilt u eventueel vervangende onderdelen bestellen?
Dan kunt u de desbetreffende informatie of contact gegevens vinden onder de volgende websites (helaas is deze service alleen in het Duits beschikbaar).
 
Reebok Fitness apparatuur.:
E-mail: service@green-fitness.deDit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
Web: www.reebokfitness.de
Tel: 0049 (0)64 31 21 24 60
Christopeit fitness apparatuur.:
E-mail: info@christopeit-sport.comDit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
Web: www.christopeit-sport.com
Tel: +49 (0)20 51 60 670
Om u in het geval van vragen of defecten van het product zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn dient u het artikelnummer, het model en het serienummer van het product aan ons te kunnen communiceren.
Vragen en/of defecten gelieve zo goed mogelijk gedocumenteerd aan te leveren bij voorkeur met digitale foto's en/of opnames
 
Servicegarantie van fitness producten:
Hierbij maken wij een onderscheid tussen de fabrieksgarantie zoals genoemd in bovenstaande bepalingen en het op locatie verlenen van service (servicegarantie).
 
Producten met een consumenten prijs lager dan € 699,-
Alle Reebok & Christopeit fitness producten met een consumenten verkoopprijs lager dan € 699,- zijn per definitie uitgesloten van servicegarantie en vallen direct onder de bovengenoemde fabrieksgarantie.
 
Producten met een consumenten prijs van en boven de € 699,- (servicegarantie)

  • Alle Reebok & Christopeit fitness producten met een consumenten verkoop prijs van boven de € 699,- hebben bij calamiteiten het recht op eenmalige service op locatie. Eventuele opbouw van het desbetreffende product is bij de servicegarantie uitgesloten.
  • Deze servicegarantie gaat in op de aankoopdatum en is voor 1 jaar (12 maanden) geldig. Gelieve de aankoopbon zorgvuldig te bewaren.
  • Om u in het geval van vragen en/of defecten van het product zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn dient u het artikelnummer, het model en het serienummer van het product aan ons te kunnen communiceren.
  • Vragen en/of defecten gelieve zo goed mogelijk gedocumenteerd aan te leveren bij voorkeur met digitale foto's en/of opnames
  • Servicegarantie van fitness producten wordt verzorgd door:
 
BobiSport.nl
E-mail:
service@bobisport.nl Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
Tel: +31 (0)297 273094

 
Uitsluitingen van servicegarantie:

  • Schade, falen of verlies ten gevolge van normale slijtage, ongelukken, oneigenlijk of onjuist gebruik, verwaarlozing, misbruik, diefstal en/of vervreemding zijn uitgesloten van servicegarantie.
  • Het ontbreken van de aankoopbon of het niet kunnen overleggen van een model/ type nummer is uitgesloten van servicegarantie
  • Schade, falen of verlies ten gevolge van het niet opvolgen van waarschuwingen en aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing zijn uitgesloten van servicegarantie.
  • Schade, falen of verlies ten gevolge van het aansluiten op een niet-geaarde of defecte stroomvoorziening die afwijkt van de Nederlandse standaard, zijn uitgesloten van servicegarantie.
  • De genoemde producten dienen te allen tijden in een schone, droge en stofvrije omgeving te zijn geplaatst. Indien hier niet aan wordt voldaan vervalt de servicegarantie. (dit geldt ook voor garages, tuinhuizen e.d.)
  • Servicegarantie wordt gegeven aan de eerste eigenaar van het product. De servicegarantie is niet overdraagbaar, elke volgende eigenaar wordt uitgesloten van servicegarantie.
  • Eventuele batterijen zijn uitgesloten van servicegarantie.
  • De servicegarantie beperkt zich tot het land waar u het product heeft gekocht.
Reparatie van fitness producten op locatie:
Voor reparatie van fitness producten (buiten de fabrieksgarantie & servicegarantie) gelden de volgende tarieven:

  • Reparatie werkzaamheden op locatie.: € 49,50 per uur excl. BTW.
  • Reiskostenvergoeding: € 35,00 per uur excl. BTW.
  • Prijs per kilometer € 0.42 excl. BTW*.
Prijzen zijn inclusief transport van eventueel benodigde onderdelen (Indien van toepassing)
Prijzen zijn exclusief eventueel bestelde/ benodigde onderdelen.
De kosten dienen op locatie, contant of met pin, te worden betaald aan de service monteur (geen creditcards).
*Berekend met routenet.nl vanuit vertrekplaats Wilnis postcode 3648 CS
Reparatie van fitness producten worden verzorgd door:
 
BobiSport.nl
E-mail:
service@bobisport.nlDit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
Tel: +31 (0)297 273094